poniedziałek, 5 maja 2014

dach a przedszkole

Nauczyciele przedszkola przedszkole № 6 Smorgon, gdzie uczniowie z upośledzeniem wzroku, uczą ich rodziców obiektywnie ocenić możliwości swoich dzieci, aby pomóc w odkrywaniu ich talentów. Instytucja jest centrum zasobów powiat do rozwoju, szkoleń i edukacji dzieci z wadami wzroku. Na podstawie ogrodzie działa również Republikańskiej innowacyjny plac zabaw, tak, aby przyłączyć się do sprawy wychowania dzieci, nie tylko rodziców, ale i dziadków.

Przezwyciężenia niewidzialnych barier

"Punktem wyjścia dla projektu" Ten-free ", który otrzymał dotację Przedstawicielstwo Międzynarodowego Funduszu Dzieci (UNICEF) w Republice Białorusi, było silne pragnienie, aby coś zmienić - mówi szef ogrodu Irina Fiodorowna Makarenko. - Kilka lat temu czytałem materiały dotyczące integracji (co oznacza pełną integrację w społeczeństwie osób z OPFR) i zobaczył film "dla włączenia Samuela". Poglądy wyrażone w materiałach i filmu był bardzo blisko mnie. Zdałem sobie sprawę, że to było takie inclusive podejście do szkoleń i edukacji dzieci z wadami wzroku nasz obiekt nie wystarczy. W tym czasie pracował w ogrodzie do specjalnej grupy dzieci. Stworzenie zintegrowanej grupy, nie byliśmy gotowi, a następnie. Wprowadzenie dzieci z wadami wzroku do środowiska typowe dzieci bez przygotowania też było ryzykowne, nie mogli osiedlać się w nim. Ponadto, konieczne było przygotować takie konwencjonalne rodziców drzwi dzieci nie wszystkie z nich oznaczano tolerancji. Serce ścisnęło dla rodziców i dzieci o specjalnych potrzebach, którzy obawiają się, że ich dzieci nie ma miejsca wśród rówieśników. To było ważne, aby znaleźć sposób na zamknięcie dla wszystkich dzieci i rodziców do pokonania tych niewidzialnych barier. "
"Ten-free" stworzony Irina Fedorovna i jej zastępcy z działalności operacyjnej Natalia Frantsevna Kurak. To dokładnie opisuje sytuację związaną z kształceniem i edukacją dzieci z wadami wzroku w dzielnicy Smorgon. Dziś obszar przyniósł 119 dzieci z zaburzeniami widzenia, udział 9 przedszkoli, a także specjalną grupę w przedszkolu ogród-liczba-sześciu specjalistów tyflapedagogav w mieście, ale ich praca może odbywać patologów nauczycieli, nawet jeśli mają one inną specjalizację. Oni po prostu muszą uzyskać odpowiednią wiedzę. Projekt został umieszczony niezwłocznie szkolenia. Aby to zostali zaproszeni trenerzy, konsultanci z przedszkola przedszkole № 32 Maladziechna, gdzie bogactwo doświadczeń edukacji dzieci z wadami wzroku. Doszli do przedszkola ogrodzie liczby Smorgon 6 na 4 miesiące i zorganizowały szkolenia, warsztaty, konsultacje, seminaria, warsztaty dla nauczycieli miasta. W tym czasie, na podstawie ogrodzie zostały przygotowane przez 20 nauczycieli i 17 nauczycieli patologa.
Dzięki projektowi "Ten-free" ukazał się w warunkach ogrodowych dla rehabilitacji i pracy społeczno-pedagogicznej z dziećmi z zaburzeniami widzenia. Na przykład, został stworzony przez sensorycznej pokoju. Posiada lekkie urządzenia, które są zalecane dla dzieci z zaburzeniami widzenia i narożniki dla rozwoju motorycznego. Rzeczy w tym pokoju spędzić patologa nauczyciel i psycholog ogród. Pre okulista ogród daje zalecenia dotyczące korzystania z urządzeń dla dzieci, radzi, które urządzenie jest najlepsze dla danego dziecka do włączenia - kulka, która obraca się, wybuchowych deszcz lub tunel, przez które można spojrzeć w dal. W tym samym pokoju, w rogu na relaks jest basen i suche narzędzia do rozwoju umiejętności motorycznych.
Rodzice są zawsze wiedzą ogrodu, na podstawie utworzenia otwartej poradni, konferencje dla rodziców, nie tylko za własne, ale dla rodziców i innych uczniów przedszkoli miasta, gdzie znajdują się dzieci z wadami wzroku. Nauczyciele z pasją i rozmawiać o pokoju, sensorycznej może uczestniczyć każdy rodzic z dzieckiem. Możesz przyjść do klasy z ich patologa nauczyciela lub psychologa.
Pracy z rodzicami i innymi dziećmi, tak że tworzą one pozytywne nastawienie do dzieci z funkcji do domu Wyjaśnili do swoich dzieci, że wszystkie dzieci są równe i powinny zawsze pomagają sobie nawzajem.
"Najważniejszym osiągnięciem projektu - rozpadzie w naszym ogrodzie specjalną grupę dla dzieci z wadami wzroku, - mówi Irina Fiodorowna. - Teraz wszyscy uczniowie uczestniczyć regularną grupę. Dla dzieci z wadami wzroku stworzonych środowiska wolnego od barier w grupach pierwszy i ostatni szczebel na drabinie namalowane żółte, oznaczone granice. Mamy nadzieję, że wszyscy nasi uczniowie po studentów przedszkola stać szkoły nurtu. "
Dziś każdy może odwiedzić miejsce "Gwiezdne oczy", który został utworzony przez nauczycieli na ogród, i znaleźć wiele zaleceń i ciekawe, przydatne informacje dla siebie.

Jako równe

W ubiegłym roku, w żłobie-przedszkolu № 6 Smorgon został wdrożony projekt krótkoterminowy "domu wśród przyjaciół" również przy wsparciu Międzynarodowego Funduszu Dzieci (UNICEF), Organizacji Narodów Zjednoczonych. Projekt koncentruje się na integracji dzieci specjalnej troski do wydarzeń kulturalnych. W jej realizacji stosowane podejścia integracyjnego "równe -. Równe"
"Na początku tego projektu, że to ważne, aby omówić z rodzicami możliwość jego realizacji, w końcu zrozumieć, że mogą iść na spotkanie z nami, pozwoli spędzić w działaniach na ogród z dziećmi z TsKRNiR - powiedział Irina Fiodorowna. - Czy nasi rodzice zgadzają się, że w czasie wydarzeń, my łączy dzieci z uczniami TsKRNiR swoich dzieci zrobić rewizyty. Należy zauważyć, że nie wszystkie rodzice uzgodnione. Niektóre z nich nawet zaoferował pomoc finansową dla uczniów w centrum, tylko aby chronić swoje dziecko przed spotkaniem z nimi. Z takich rodziców pracował nasz psycholog edukacyjny. Prowadziła szkolenia dla rodziców, i ostatecznie zmienili zdanie. Nie każdy był tylko z rodziców i uczniów poprawczych centrum. Zapewnił ich, że my nie możemy zrobić zdjęcia dzieci i staram się robić wszystko dla swoich dzieci, aby czuć się równy wśród równych. Czy wspólne wakacje z rodzicami gimnastyczne, program koncertu "Jesteśmy różni - jesteśmy równi", uczestniczył w działaniach 27 dzieci (w tym 11 z TsKRNiR). Ciekawostka: podczas festiwalu sportowym nasi chłopcy próbowali nie iść do przodu i nie bić dzieci z OPFR ich nie urazić. W takich wspólnych spraw przyniósł zrozumienie i chęć pomocy kogoś, kto jest słabszy - to było głównym celem projektu ".

Zajęcia na Uniwersytecie rodzica

W 2012 roku, na podstawie instytucji republikańskich zaczął być realizowany projekt innowacyjny "Wprowadzenie edukacji przedszkolnej i modelu interakcji rodziny wielopokoleniowej, której celem jest tworzenie wartości moralnych u dzieci w wieku przedszkolnym." Doradcy naukowi Projektu - Kierownik edukacji przedszkolnej APA Valentina Weasel i starszy wykładowca literatury rosyjskiej i zagranicznej Mińsk Miasto IRO Victoria O. Kondrashov.
"Zdaliśmy sobie sprawę, że mamy niewykorzystany potencjał - dziadków, którzy są dziś w większości społecznie aktywnych ludzi. Jest to komunikowanie się z nimi, przedstawicieli starszego pokolenia - to najlepsze środowisko edukacyjne dla dzieci - mówi Irina Fiodorowna. - A naszym głównym celem było przyłączyć się do starszego pokolenia do edukacji dzieci. Stopniowo przygotowaliśmy dla tego nauczyciela (Choć wiele różnych spotkań, dyskusji, warsztatów, seminariów). Najpierw postanowił dołączyć do grupy Malowanie dachów trzech środku ogrodu. Ale zobaczyłem, że bali się podjąć pierwsze kroki w kierunku dziadków, ponieważ czują się niepewni, być może, brak wiedzy i zrozumienia tego, co DAS w takiej współpracy. I starszego pokolenia, którzy są teraz między 52 i 70 lat, byli zdezorientowani i początkowo odmówił udziału w wydarzeniach kulturalnych, nie chciał mi powiedzieć, że musieli znosić w przeszłości. Ale po pierwszym udanym spotkaniu wszystko zmieniło się radykalnie. Dziadkowie "otwarty" bardzo emocjonalnie rozpoczął dzielenie się opowieściami z przeszłości, nawet pokazał jego wiele talentów. "
Wychowawcy starają się zorganizować życie, aby ich przedszkolaków codziennie był pełen ciekawych treści, które zostały wysłane do uprawy miłości do rodziców, dziadków i dzieci, aby nauczyć się szanować tradycje rodzinne. Bardzo pomocne w tej bibliotece zebrał dzięki staraniom rodziców. Ich odkrycie jest najcenniejszym M.A.Andryyanava książka "Filozofia dla dzieci".
Tam w ogrodzie i prawdziwego "rodzica University", w którym trzy wydziały: "Secrets Psychologiczne", "Wydział spraw kreatywnych", ". Zakład tradycji rodzinnych"
Departament Tajemnic Psychologii obejmuje takie zadania jak szkolenie, teatru psychologicznego, okrągłego stołu, wieczór pytań i odpowiedzi, gier biznesowych i innych. Na takich imprezach często omawiane problemy rodzinne. Szczególnie pomaga w psychologicznej zaimprowizowany teatr, którego członkowie działają na pewne tematy i wykonywać różne zadania w tym samym czasie. Najważniejsze jest to, że na koniec mini-spektakli podniesione problemy znaleźć rozwiązania.
Wydział Spraw twórczych - "Warsztaty dla rodzin", a także kluby, gdzie dzieci są zaangażowane babcię. Uczą przyszłych gospodynie gotować, robić na drutach, haftować. Babcia zorganizował mini-muzeum wartości rodzinnych i pamiątki rodzinne, które przyniósł z domu niesamowite rzeczy. I dziadek dołączył także - warsztaty zachowanie zatrudnienia, gorliwy razem z wnukami, na przykład, zrobić domków dla ptaków. Dziadkowie zespół naprawy pracy w grupach, nadaje im atrakcyjny wygląd, naprawy mebli.
W dziale tradycji rodzinnych jest wymiana doświadczeń w zakresie edukacji rodzinnej, poradnictwo występuje jako nauczycieli i rodziców, które odbyło się dyskusje, okrągłe stoły, KVN, siedząc, działa klub "Family Nest". Bardzo popularne święta, gdzie trzy pokolenia. Seniorzy mówić o tradycjach rodzinnych, o ich dziadkach, o festiwalach folklorystycznych i rytuały.
W ramach projektu nauczyciele opracowali wiele tematycznych konsultacji notatki, broszury dla rodziców i dziadków. Wraz z rodzicami, oni stworzyli kolekcję przysłów i powiedzeń o edukacji moralnej cech w rodzinie, a także drzewo genealogiczne, albumy fotograficzne, "Historia jednej rodziny"; prezentacja "Podróż do przeszłości i przyszłości rodziny", "tradycja naszej rodziny." Rodzice i dziadkowie kreatywne pisanie esejów na temat swoich dzieci i wnuków, a także dzieci w opowieści o dorosłych wyrazić najlepsze słowa: "Seven - I", "Mój ojciec", "Najlepszy na świecie Babcia", "Mój dziadek - to jest fajne," " Nasz zgrany rodziny. " Najlepsze prace w zbiorach dzieł "pod dachem mojego domu." Ogólnie rzecz biorąc, dzieci często wyrażają miłe słowa skierowane do rodziców i starszych. I przez takich działań, zgodnie z babć, ich dzieci zaczęły słuchać rad na temat pielęgnacji wnuków. I nagle - babcia zaczęła się zaprzyjaźnić, aby odwiedzić swoich domach.
"Jest jeszcze inny ciekawy sposób pracy z rodziną - Rada pedagogiczna macierzystych - mówi Irina Fiodorowna. - Dorośli z góry otrzymują motyw na wychowanie moralne i cała rodzina pracuje na nim, zebrać materiał, a następnie spotkanie dla nauczycieli dominujących wyraził swoje zdanie na temat niektórych kwestii. Do projektu dołączył do rodziny już inne malowanie dachu grupy w naszym ogrodzie. Również u nas w niej zaangażowane w przedszkolu i Zhytkavichy DTSRD Smorgoń. Zespoły te są nieco różne akcenty w pracy, ale jest główny warunek wymagany do takiego projektu:. Aktywne uczestnictwo w instytucjach starszego pokolenia i ich rodziców, a ich współpraca z nauczycielami, oparte na zasadach wzajemnego szacunku i zrozumienia "

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz